تلاش ناكام معاندان برای القای ناامنی در كشور
عضو هیات رئیسه مجلس در گفت و گو با جام‌جم آنلاین عنوان كرد:

تلاش ناكام معاندان برای القای ناامنی در كشور

اینکه همه شواهد و‌قرائن اعم از دستگیری پیاپی تیم‌های اعزامی تروریستی گروه‌های معاند و مزدوران و دست پرورده‌های تروریست موساد اسرائیل و نیز شیب خاص برنامه‌های تحریک آمیز شبکه‌های تلویزیونی بیگانه و معاند برای راه اندازی موج جدیدی از شورش و اغتشاش و‌حوادث خشن خیابانی، حاکی از دور تازه‌ای از برنامه ریزی‌های استکبار جهانی برای ماه‌های پیش رو بخصوص مهرماه و زمان بازگشایی مدارس و با حتی ایامی قبل از آن برای به هم زدن نظم اجتماعی و فروپاشی ساختار‌های آموزشی و اجرایی است، در آن تردیدی نبوده و نیست!
کد خبر: ۱۴۱۹۳۷۲
نویسنده هادی ابراهیمی کیاپی - عضو هیئت علمی دانشگاه 

اینکه استکبار جهانی و صهیونیزم بین المللی از تسلط و اشرافیت همه جانبه جمهوری اسلامی بر اوضاع عمومی کشور به شدت آزرده خاطر شده اند، ابهامی وجود ندارد!
اینکه وضعیت مطلوب جامعه ما از نگاه بیگانگان، شرایط پائیز ۱۴۰۱ و ادبیات باج خواهانه و تحقیرآمیز آن‌ها در مراودات فرادیپلماسی با ماست، نباید شکی به خود راه دهیم!

اینکه آن‌ها از لبیک پیاپی مردم بصیر ایران به فراخوان‌های سیاسی و مذهبی نظام در یکسال اخیر حرص می‌خورند و در تکاپوی انتقام از این مردم اند و حتی در دفاع از اندک معترضین، قاطبه مردم را موهنانه بی شرف خطاب می‌کنند، عصبانیت خودشان را نمی‌توانند مخفی کنند، اظهر من الشمس است!

این موارد و سایر ادله نشان می‌دهند که دشمن با تکرار حادثه تروریستی شاه چراغ در ۲۲ مرداد امسال، هم با زبان صریح و هم با زبان بی زبانی برای ملت ما خط و نشان می‌کشد که یا باید با غرب و اسرائیل همراه شویم و خیابان‌ها و ساختار حاکمیتی را به نفع سیاست‌های براندازانه آن‌ها به آتش و آشوب بکشیم یا آنکه توسط تیم‌های تروریستی اعزامی از سوی ما کشته شوید و راه سومی هم وجود ندارد!

چه ادبیات فاخری را در دنیای سیاست رواج داده اند که یا با مائید یا بر ما! و کسانی که با ما نیستند، مستحق مرگ اند، چه در داخل حاکمیت باشند و چه در بیرون حاکمیت، فقط کافیست که به فراخوان‌های ما لبیک نگویند!

حالا قربانیان آن‌ها بخواهند آرتین و آرشام و راستین باشند و چه حاج آقا عباسی خادم ۷۵ ساله حرم شاهچراغ!

خدا را شکر که دشمنان ما را با همه امکانات و فرصتها، احمق آفریده و روندی که می‌توانست مجددا” جامعه ما را دچار التهابات انتخاباتی کرده و فتنه‌های جدیدی را بوجود آورد، اینگونه به بن بست رسانده و بسترساز بصیرت عمومی و اتحاد‌های ملی آحاد مردم جامعه شود!

اعزام تروریست‌هایی که هر کدام حداقل ۸ خشاب جنگی پر به همراه داشتند و نیز امکاناتی که از تیم‌های قبلی ترور در همین ایام ضبط شده، به وضوح ثابت می‌کند که عمق کینه دشمن از ملت ما چه اندازه است و برنامه انتقام آن‌ها چقدر وسیع است!

متأسفانه وقتی این حجم از کینه را ملاحظه می‌کنیم و باز هم شاهد قلم گردانی قلم به مزد‌ها برای القاء دوست پنداری دشمنان می‌شویم، سراسر وجودمان را غصه فرا می‌گیرد و به حال آن‌ها که بعضی‌ها در گذشته خوشنام بوده و حتی در خط مقدم مبارزه با غرب شعار داده و عمل می‌کردند، متأسف می‌شویم!

اما در واکاوی علل ناکامی دشمن در نتیجه گیری اجتماعی از وقایع تروریستی از جمله تکرار همین واقعه تروریستی شاهچراغ، باید قدردان اشرافیت مدیران ارشد استان فارس بخصوص استاندار و رئیس کل دادگستری فارس، تلاش‌های امنیتی نهاد‌های امنیتی، نظامی و انتظامی بوده و نیز همانطوری که دکتر جبلی ریاست محترم رسانه ملی در پیام به مدیرکل صدا و‌سیمای فارس متذکر شده، باید حساب ویژه‌ای روی عملکرد رسانه استانی در به دست گرفتن ابتکار عمل پر پوشش رسانه‌ای و انجام روایت اول باز کرد که با سه مؤلفه تلاش‌های به موقع، حضور سریع و اطلاع رسانه‌ای حرفه‌ای اتفاق افتاد!

برای درک هر چه بیشتر اهمیت نقش رسانه ملی در نبرد رسانه‌ای کافی است که شبکه‌های معروفی مانند ایران اینترنشنال رجوع کنید و اثر ضربه روایت اول را به گیجگاه آن‌ها و پراکنده گویی و بهم ریختگی عصبی شان بوضوح ملاحظه کنید که بجای محکوم کردن اقدام تروریستی، در شرایطی یه تکاپوی نسبت دادن دوباره آن به دستگاه‌های امنیتی نظام افتاده اند که باز هم داعش رسما” و طی اطلاعیه‌ای که در فضای مجازی انتشار یافت، مسئولیت آن را بعهده گرفت.

پیام واضح تکرار عملیات تروریستی شاهچراغ، اعلام جنگ آشکار به ملت ماست که اگر خودتان جامعه تان را ناامن نکنید، ما مستقیما” وارد عمل شده و امنیت شما را هدف قرار خواهیم داد.

ناامنی جامعه، یعنی توقف سفر‌های تابستانی، یعنی عدم بازگشایی مدارس، یعنی برگزاری آشوب محور سالروز اغتشاشات پائیز سال گذشته، یعنی ممانعت از ایجاد شور و شوق انتخاباتی، یعنی تعطیلی بازار، یعنی ناامنی اقشار، یعنی افزایش فشار‌های روانی و اجتماعی، یعنی نابودی سرمایه‌های شخصی و دولتی، یعنی ضعیف کردن مواضع دیپلماسی، یعنی تشدید فضای سلب اعتماد مردم نسبت به حاکمیت، یعنی افزایش اختلافات داخلی، یعنی فرار سرمایه‌ها و مغزها، یعنی جوسازی بین المللی علیه ایران، یعنی اوج‌گیری فعالیت‌های بظاهر ائتلافی اپوزوسیون، یعنی اجتماعات شبیه برلین و الی آخر!

همه این پیام‌ها یعنی قفل کردن جامعه و هل دادن جامعه به سمت نظامی و انتظامی و امنیتی شدن و از بین بردن فرصت‌ها و این استراتژی که به انگیزه فروپاشی انجام می‌پذیرد، نتیجه‌ای بجز تکثیر حوادث تروریستی شاه چراغ و استارت دوباره سوریه سازی کشور در پی نخواهد داشت.

تنها راه مبارزه با استراتژی توسعه و فراگیر کردن جو ترور و خشونت، بیداری و بصیرت عمومی در فهم ارتباط ماهوی آن با فهوای کلام مجریان و کارشناسان و گزارشگران و کاربران شبکه‌های ماهواره ای، اجتماعی و مجازی است.

دشمن فقط زمانی عقب نشینی می‌کند که با بصیرت عمومی همه اقشار مردم مواجه شود، وگرنه کمترین و کوچکترین منفذ، دشمن را برای نفوذ به لایه‌های مرکزی نظام و‌جامعه امیدوار نگه می‌دارد!

در فراز پایانی باید تأکید کنم که اگر چه حادثه تروریستی شاه چراغ بسیار تلخ است، اما انسجام عمومی در عدم راهیابی افراد تروریست به داخل حرم، حضور بموقع نیرو‌های حفاظتی، دستگیری حداقل یکی از تروریست‌ها در حالیکه از ۸ خشاب، فقط موفق به شلیک کور ۱۳ گلوله شده بود، روایت اول رسانه استانی، انسجام و همکاری دستگاه‌های اجرایی و امنیتی، بازگشت سریع آرامش به جامعه و بازگشایی مجدد حرم، کاهش آسیب‌ها و تلفات انسانی نسبت به اتفاق مشابه مهرماه سال ۱۴۰۱ و ده‌ها حرکت رو به پیشرفت را باید به فال نیک گرفته و این روند اشرافیت را تقویت کرد.

جالب اینجاست که علیرغم استارت مشابه رسانه‌ های غربی و معاندان دشمن نواز، اینبار شعار «کار خودشان است» نگرفت و موجب استهزاء آنان هم شد.

در پایان لازم می‌دانم مجددا یادآور شوم که ماه‌های پیش رو اعم از شهریور و مهر و آبان و آذر و نیز ماه‌های متصل به اسفند انتخاباتی، آبستن حوادث مشابه و یا اعتراضات خودساخته جهت تبدیل آن‌ها به اغتشاشات بوده و آثارش را از هم اکنون می‌توان در آینه شاهچراغ نگریست!

آتش بیاران معرکه در فضای مجازی و آتش افروزان شبکه‌های ماهواره‌ای دست به دست هم داده تا تحت عنوان مخالفت با جمهوری اسلامی، ایران عزیز را در خطر تجزیه و یا استیصال و انفعال و اضمحلال قرار دهند تنها بازدارنده این جریان پلید پیله کرده در اطراف ما، بصیرت و اتحاد بصیرت محور ملت ماست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها